Wednesday, 16 March 2011

on DIET!!!

TIPS UNTUK DIET YANG SEIMBANG DARI UNA A.G (>_<)..heeee~



So ape jep topik kita arini,tajuk topik adalah bagaimana nak menurunkan berat badan tanpa berasa lapar dan dahaga...saya nak DIET,saya nak badan saya cam pelakon bollywood tu,AMRITA ARORA..seksi wat..(nak seksi2 tu la xpat nak DIET)..heeeee,bila saya cakap nak diet jep,mesti bebi saya cakap : no need 2 diet la sayang,seksi da skunk ni ( main angin mu b,heeee )...act saya nak mantain berat badan ngan ketinggian saya yang xberapa neh..how how how????tapi saya ade something nak sharing ngan u ol bout DIET..So basically program ni adalah diet program dengan tidak mengambil carbohidrate dan kurangkan GULA. Secara dasarnya program ni takder la ketat sangat. sebab bergantung kepada keadaan orang tu, program ini boleh disesuaikan. Bahan utama untuk program ini adalah AIR. Sebab dalam badan kita ni banyak kandungan airnya. so kita kena la buang air yang berlebihan.Untuk buang air yang berlebihan kita kena minum dengan banyak. Ini adalah benda yang kekadang susah nak buat,sebab malas nak sediakan air dalam kuantiti yang banyak..Anda perlu meminum air yang banyak untuk mengurangkan air di dalam badan..Mesti ramai yang mempertikaikan,kenapa kalau kita buang air dalam badan kena minum banyak air?bukan ka t bertambah air dalam badan..hurm??memang itu adalah perkara biasa laa yang kite dengar dari semu orang,namun apabila kita minum air kosong yang banyak,kita akan mengelakkan diri kita dari dehidrated atau kekeringan..then kita akan lebih kerap ke tandas untuk membuang air,dengan kegiatan ini,banyak mineral yang kita tidak perlukan akan dibuang juga dalam proses ini ..Kemudian kita pergi kepada pemakanan, secara dasarnya kita kurangkan pengambilan karbohidrat. Mungkin ramai tak setuju dengan benda ni, tapi ini adalah salah satu program diet yang berada di pasaran… hehehe… so nak ikut atau tak terpulang. So basically kita akan lebih banyak ambil daging dan sumber2 protein. Tapi masih kurangkan gula.PERINGATAN: Jangan sekali-kali berlapar untuk menurunkan berat badan, kerana ianya tidak perlu. Apa yang penting, kita perlu seimbangkan pemakananan kita, kita perlu lihat bagaimana aktiviti harian kita, jika kita jenis yang suka bersarapan dan tidak mengambil makanan tghari, dan silalah mulakan hari anda dengan sarapan yang agak berat supaya kita akan mempunyai tenaga untuk meneruskan kerja2 seharian.



JOGGING,JOGGING!! :)

No comments:

Post a Comment